مجله آشپزی دلتا مجله آشپزی دلتا .

مجله آشپزی دلتا

کرم بروله، دسر فرانسوی

کرم بروله یک دسر فرانسوی خوشمزه است که روکش کاراملی دارد.

مواد اولیه اصلی کرم بروله خامه و زرده تخم‌مرغ است. بافت داخلی این دسر، نرم و کرم مانند و ویژگی اصلی آن، حالت کاراملی سوخته روی آن است. تهیه این دسر زمان زیادی می‌خواهد؛ اما به مزه خوب آن می‌ارزد.

مواد لازم تهیه کرم بروله :
خامه: ۲ پیمانه
زرده تخم‌مرغ: ۴ عدد
شکر: ۱۰ قاشق غذاخوری
وانیل: یک و نیم قاشق چای‌خوری
نمک: یک چهارم قاشق چای‌خوری
شکر برای روی دسر: ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کرم بروله :
خامه را با ۴ قاشق شکر، وانیل و نمک در قابلمه کوچکی بریزید و روی شعله ملایم بگذارید تا داغ شود. وقتی حباب‌های کوچکی روی خامه ظاهر شد، شعله را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شود.

در کاسه‌ای زرده‌ها را خوب هم بزنید؛ سپس ۶ قاشق شکر افزوده، دوباره هم بزنید تا شکر در تخم‌مرغ حل شود. پس از آن، مخلوط خامه را به مخلوط زرده و شکر بیفزایید.

مایه دسر را در کاسه‌های سرامیکی یا پیرکس ریخته و حدود سه چهارم هر کاسه را پر کنید. کاسه‌ها را در سینی فر گذاشته و مقداری آب جوش در سینی بریزید.

حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا دسر آماده شود. زمانی پخت کامل می‌شود که کرم حالت فنری داشته و رنگ روی آن یکدست باشد. اگر دسر مانند ژله سفت شده باشد، یعنی بیش از حد پخته است. پس از آماده شدن کرم، آن را ۴ ساعت در یخچال بگذارید. این دسر را تا ۴ روز می‌توانید در یخچال نگه دارید.

 

برای سرو، دسر را از یخچال بیرون آورده و روی هر کاسه یک قاشق چای‌خوری شکر بپاشید. فندک مخصوص را به طور چرخشی با چند سانت فاصله روی سطح دسر حرکت دهید تا حالت کاراملی و سوخته بگیرد. اگر فندک مخصوص ندارید، کاسه‌ها را در سینی فر گذاشته و شعله بالای فر را روشن کنید. وقتی روی دسرها حالت سوخته پیدا کرد، آن‌ها را بیرون آورده و پس از خنک شدن سرو کنید.

برای دیدن مطالب بیشتر مجله آشپزی، مجله دلتا را بخوانید.

 


برچسب: آموزش آشپزی، دسر، شیرینی، مجله دلتا،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۸:۲۷ توسط:مجله آشپزی دلتا موضوع: نظرات (0)